A. Juozapavičiaus g. 12,
LT-09311 Vilnius
Gimnazijos kodas - 304089960
Tel./faks. 8 5 272 78 41

Specialistai

Mokykloje dirba logopedė, specialioji pedagogė, socialinė pedagogė, sveikatos priežiūros specialistė.

Logopedė (Žana Ramanauskienė, 206 kab.):

  • birželio mėnesį tiria būsimųjų pirmokų kalbą; su rezultatais supažindina būsimųjų pirmokų tėvus, suradus sutrikimą, nurodo tėvams darbo kryptis per vasarą; birželio I savaitę su rezultatais supažindina būsimųjų pirmokų mokytojas;
  • vertina mokinių specialiuosius ugdymosi poreikius;
  • dirba su pradinių klasių mokinių, turinčių kalbos ir komunikacijos sutrikimų ar problemų,  grupėmis, pogrupiais bei individualiai, taiso jų kalbos, kalbėjimo, rašymo, skaitymo ir kitus komunikacijos sutrikimus;
  • stebi 2-3 mėnesius mokinius, kuriems ištaisytas sutrikimas;
  • dirba šviečiamąjį, konsultacinį darbą; konsultuoja mokinių tėvus, pateikia jiems rekomendacijas, kaip padėti vaikui namuose; konsultuoja mokytojus;

 Specialioji pedagogė (Žana Ramanauskienė, 206 kab.):

  • vertina mokinių specialiuosius ugdymosi poreikius;
  • specialiųjų poreikių mokiniams rengia individualias programas;
  • konsultuoja mokytojus, rengiančius modifikuotas ar adaptuotas dalykų programas;
  • veda užsiėmimus specialiųjų poreikių mokiniams per pamokas ir po pamokų;
  • ne rečiau kaip du kartus per savaitę veda pratybas mokinių grupėms lietuvių kalbos ir matematikos programų medžiagai įsisavinti, sutrikusioms funkcijoms ugdyti;
  • informuoja tėvus apie vaikų ugdymosi rezultatus, nurodo būdus, kaip padėti vaikui namuose;
  •  konsultuoja mokytojus, mokinių tėvus.

Mokytojai – padėjėjai (N.Kochan, G.Alterman)

Psichologė (Margarita Borisova, 301 kab.):

  • konsultuoja mokykloje besimokančius mokinius, mokytojus bei mokinių tėvus (globėjus);
  • įvertina mokinio galias ir sunkumus, nustato raidos ypatumus, asmenybės ir vystymosi problemas, specialiuosius ugdymosi poreikius, vertina vaikų brandumą mokyklai;
  • vykdo mokinių, tėvų (globėjų), pedagogų švietimą raidos psichologijos, pedagoginės ir socialinės psichologijos klausimais;
  • vykdo psichologinių problemų prevenciją: rengia, organizuoja ir įgyvendina prevencines programas bei priemones;
  • dalyvauja krizių valdymo grupės ir Vaiko gerovės komisijos veiklose.

Socialiniai pedagogai (1-8 kl. Larisa Dmitrijeva ir 9-12 kl. Edita Podpriatova, 116a kab.):

  • Teikia vaikui socialinę pedagoginę pagalbą, panaudoja ir kūrybiškai perteikia teorines žinias, rengia socialines programas ir projektus:
  • dirba su asmeniu (individualus darbas) – vaiku, tėvais ar teisėtais vaiko atstovais, pedagogais ir kitais švietimo įstaigoje dirbančiais specialistais;
  • vykdo saviraiškos ir saviaktualizacijos, mokymosi motyvacijos, lankomumo, užimtumo, emocijų ir elgesio bei kitų problemų sprendimo ir prevencijos programas;
  • informuoja vaikus ir jų tėvus apie jų teisę gauti socialinę – pedagoginę pagalbą;
  • bendradarbiauja su klasių vadovais, kitais pedagogais, specialistais, įstaigos administracija sprendžiant vaikų socialines – pedagogines problemas, ieškant efektyvių pagalbos būdų. Padeda jiems geriau suprasti, kaip vaikų socialinės problemos veikia jų elgesį, pažangumą, lankomumą;
  • tiria socialinės pedagoginės pagalbos poreikį. Organizuoja ir koordinuoja socialinės – pedagoginės pagalbos teikimą ir vertina jos kokybę;
  • kartu su įstaigos personalu, visuomeninėmis organizacijomis ir socialiniais partneriais iš kitų institucijų atlieka šviečiamąjį – informacinį darbą;
  • inicijuoja, organizuoja socialinių projektų kūrimą ir jų įgyvendinimą;
  • atstovauja ir gina vaiko teises švietimo įstaigoje, teisėsaugos ir kitose institucijose.
  • Organizuoja nemokamo maitinimo skyrimą:
    • paskelbia moksleiviams, jų tėvams ir pedagogams apie nemokamo maitinimo organizavimą;
    • raštu nurodo reikalingus dokumentus;
    • konsultuoja individualiai apie galimybę gauti nemokamą maitinimą;
    • sistemina gautus duomenis;
  • Drauge su klasių auklėtojais padeda vaikui įgyvendinti lygias galimybes į švietimą, užtikrina vaikų saugumą, padeda vaikui ugdyti socialinius gebėjimus, vykdo neigiamų socialinių reiškinių prevenciją, skatina socialinį aktyvumą:
    • vertina ir padeda spręsti problemas, susijusias su įvairiais vaikams kylančiais  sunkumais (pagrindinių vaiko reikmių tenkinimo, saugumo užtikrinimo);
    • dirba su vaikais, patyrusiais seksualinį, fizinį ar psichologinį išnaudojimą;
    • padeda tėvams ar teisėtiems vaiko atstovams ugdyti savo vaiką; suprasti jo  socialinius ir psichologinius poreikius, jų tenkinimo svarbą, geriau suprasti vaiko, turinčio vystymosi sunkumų, poreikius, tėvų teises ir pareigas;
    • teikia siūlymus, kaip būtų galima gerinti socialinį – pedagoginį klimatą, sukurti jaukią, saugią darbo aplinką;
    • nuolat palaiko ryšius su vietos bendruomene ir įvairiomis įstaigomis, rūpinasi gyvenamosios aplinkos pritaikymu vaiko poreikiams;
    • palaiko ryšius su įvairiomis valstybinėmis įstaigomis ir nevyriausybinėmis organizacijomis, teikiančiomis socialinę, psichologinę ir teisinę pagalbą;
    • kartu su klasių auklėtojais, kitais ugdytojais rūpinasi vaikų socialinių įgūdžių ugdymu. Veda socialinių gebėjimų užsiėmimus moksleiviams su padidėjusiu nerimastingumo lygiu;
    • lanko vaikus jų namuose.
  • Moko mokinį bendrauti, veikti savarankiškai ir atsakingai:
    • taiko ugdymo metodus, atsižvelgdamas į mokinių įgūdžius, mokymosi motyvaciją;
    • organizuoja popamokinę veiklą;
    • inicijuoja projektinę veiklą, skatina rinktis mokytojų ir mokinių siūlomus projektus, vadovauja, organizuoja jų pristatymą ir moko vertinti;
    • dirba individualiai ir kolektyviai, siekiant išmokyti mokinius bendrauti bei savarankiškai ir atsakingai veikti.
  • Moko mokinį vadovautis dorinėmis vertybėmis, ir daryti poveikį sociokultūrinei mokyklos aplinkai:
    • skatina teigiamo elgesio motyvaciją, naudoja efektyvius skatinimo būdus.
  • Garantuoja mokinių asmens, sveikatos saugumą, atsako už gyvybę užsiėmimų metu:
    • išanalizuoja visus įrašus klasės dienynuose apie moksleivių sveikatą, vykdo medikų rekomendacijas;
    • laikosi darbe saugos taisyklių, įvykus nelaimingam atsitikimui organizuoja medicininės pagalbos suteikimą, nedelsiant raštu informuoja mokyklos administraciją;
    • nustatyta tvarka kontroliuoja lankomumą;
    • informuoja klasės auklėtoją, tėvus apie moksleivio elgesio ir sveikatos  pakitimus.

Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė (Nijolė Kubilienė, 102 kab.):

  • organizuoja ir įgyvendina visuomenės sveikatos priežiūrą mokykloje;
  • kontroliuoja asmens higienos įgūdžius;
  • prižiūri mokinių maitinimo organizavimą, skatinant sveiką mitybą bei sveikos mitybos įgūdžių formavimą;
  • organizuoja pirmosios pagalbos mokymus;
  • rengia poilsio rėžimo sveikatai palaikyti rekomendacijas;
  • teikia informaciją ir konsultacijas kitais sveikatos išsaugojimo ir stiprinimo klausimais;
  • teikia konsultacinę pagalbą organizuojant kūno kultūros užsėmus mokykloje – komplektuojant pagrindines, parengiamąsias, specialiąsias kūno kultūros užsiėmimų mokinių grupes. Prižiūri mokyklos sporto varžybas bei derina sporto varžybose dalyvaujančių mokinių sąrašą, atsižvelgiant į jų sveikatos būklę;
  • kaupia informaciją apie kasmetinius mokinių sveikatos tikrinimus ir analizuoja jų rezultatus;
  • koordinuoja ir nustato lėtinių neinfekcinių ligų rizikos veiksnius (alkoholio, tabako, narkotikinių medžiagų vartojimas);
  • organizuoja priemones epidemijai užkirsti;
  • teikia pirmąją pagalbą;
  • tvarko medicininius dokumentus;
  • analizuoja mokinių sveikatos ir sergamumo rodiklius ir pateikia informaciją mokyklos bendruomenei, tėvams, globėjams;
  • bendradarbiauja su asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros psichologinės bei socialinės pagalbos įstaigomis;
  • rengia mokinių sveikatos priežiūros veiklos planus ir ataskaitas.