A. Juozapavičiaus g. 12,
LT-09311 Vilnius
Gimnazijos kodas - 304089960
Progimnazijos kodas - 304089978
Tel./faks. 8 5 272 78 41

Kl vadovai4

Palankių bendradarbiavimo su tėvais santykių kūrimas – nelengvas iššūkis

 „Vaiką tėvai myli ne todėl, kad sekasi mokykloje. Vaikui sekasi mokykloje todėl, kad jį myli tėvai.“

Tokiais žodžiais balandžio 24 dieną prasidėjo gimnazijos/progimnazijos klasių auklėtojų susitikimas – konsultacija su lektore Olivija Saraniene.

Konsultacijos tema, „Bendravimas ir bendradarbiavimas su mokinių tėvais: patirtys, problemos ir jų sprendimo būdai“.

Tai dar vienas renginys, organizuotas projekto „Mokyklos ir tėvų partnerystė“ komandos iniciatyva.

Lektorė atkreipė dėmesį į tai, kad svarbiausia bendraujant, bendradarbiaujant – ir su tėvais, ir auklėtojams vieniems su kitais – žinoti tikslą, kam mokykloje mokinių tėvų reikia. „Kai žinosime, kam, tai žinosime ir kaip“,– teigė lektorė.

Ji siūlė mokytojus būti tyrėjais, tai yra, išsiaiškinti, su kokiais tėvais bendraujame ir gerbti jų gyvenimo būdą, suprasti, kad jie taip pat užsiėmę ir ne visada gali būti aktyvūs mokyklos veikloje. Visgi patarė nepamiršti, kad visa atsakomybe už vaikus klasės auklėtojams, mokytojams reikėtų dalintis būtent su tėvais, kadangi vaiko savivertė, elgesio modelis formuojasi šeimoje. Tik, deja, net ir norėdamas ne kiekvienas tėvas turi gebėjimų įžvelgti, kam vaikas gabus. Šia privilegija apdovanotas mokytojas, tad jo pareiga padėti tėvams geriau pažinti vaikus.

Dar Olivija Saranienė akcentavo tai, kad psichologiniu požiūriu svarbiausia šiais laikais yra ugdyti mokinių kompetencijas, mokyti bendravimo įgūdžių ir nepamiršti, kad kiekvienas vaikas turėtų savo autonomiją. Mokytojų geriausi pagalbininkai turėtų būti tėvai, kurie pasirūpina, kad vaikai galėtų ugdytis – užtikrina lankomumą, kad jis praleidęs pamokas neprarastų kompetencijų. Be to, tėvai turėtų rodyti bendravimo su kitais žmonėmis pavyzdį,  suteikti galimybę vaikui būti savimi. Tik tada vaikas bus motyvuotas ir jo rezultatai gerės.

„Labiausia patiko aptarti psichologiniai aspektai, kurie tinka ne tik kaip klasės auklėtojai, bet apskritai bendraujant su kitais žmonėmis. Labai įsiminė sėkmės formulė (savivertės, sėkmės ir lūkesčių santykis). Be to, tikrai geras patarimas priminti tėvams, kad vaiko auklėjimas prasideda nuo vaiko dienos režimo.“

7a kl. auklėtoja

„Nepaisant to, kad apie tokią formą žinojau ir pati taikau, patiko pasiūlymas susitikimų trise (mokinys – tėvas – auklėtojas). Įdomus kitoks šio susitikimo formatas, kai visa atsakomybė savotiškai perduodama vaikui – jis turėtų būti svarbiausias. Žinoma, tai buvo aktuali tema.“

6h kl. auklėtoja

,,Labai patiko lektorės Olivijos Saranienės lankstumas, komunikabilumas ir pagarba auditorijai. Lektorė patvirtino seną tiesą, kad receptų niekas negali pateikti – kiekvienas turime ieškoti tinkamiausių bendradarbiavimo formų konkrečioje klasėje, su konkrečiais tėvais (išsiaiškinę, kokie jų lūkesčiai, kuo jie gali padėti ir t.t.). Svarbiausia – norėti.“

9f kl. auklėtoja

A. Žukauskienė, projekto ,,Mokyklos ir tėvų partnerystė“ komandos narė