Vilniaus ,,Santaros‘‘ gimnazijos ir Nacionalinės dailės galerijos (NDG) ilgalaikis projektas ,,Vilnius kalba“

Gruodžio 7d. 8 f klasės mokiniai kartu su lietuvių kalbos mokytojomis V. Lauciuviene, V. Franukevičiene ir geografijos mokytoja R. Dingeliene dalyvavo Nacionalinėje dailės galerijoje integruotoje projekto ,, Vilnius kalba“ kūrybinėje sesijoje, kurią parengė  kartu su NDG  edukatore E. Nedzinkskaite.  
Pamoka-kūrybinė sesija susidėjo iš 4 dalių. Geografijos praktinių įgūdžių ir žinių įtvirtinimui moksleiviai atliko orientacines užduotis, naudojant interaktyvią programėlę Actionbound. Naudodamiesi kompasais jie prisiminė pasaulio kryptis ir  azimuto nustatymą, metų laikų pasiskirstymą šiaurės ir pietų pusrutuliuose, įvardino pro Vilnių tekančią upę bei nustatė, kuriame šios upės krante yra mūsų mokykla. Pagal nuotrauką atpažino, kokių medelių sodelis auga prie Nacionalinės dailės galerijos ir su kokia šalimi šie medeliai yra susiję. Dailės galerijos edukatorė vėliau paaiškino, koks ryšys tarp šių medelių ir pačios galerijos. Moksleiviai taip pat įvardino, kas yra skulptūros ,,Pirmosios kregždės“ autorius.
Antroje dalyje lietuvių kalbos mokytojos kartu su mokiniais apibendrino per lietuvių literatūros pamokas nagrinėtą skyrių ,, Meilės grožis ir tragizmas“ , aptarė skaitytų kūrinių žanrus, veikėjus ir kas jiems trukdė mylėti.
Trečioje sesijos dalyje moksleivius NDG edukatorė  E.Nedzinskaitė supažindino su dailės galerijos įvairių laikotarpių skulptūromis, o ketvirtosios dalies metu vyko kūrybinės dirbtuvės. Moksleiviai,  apibendrinę visas veiklas, turėjo atlikti kūrybinį darbą  - sukurti ,, Skulptūrą meilei“ ir argumentuotai pristatyti, kurioje Vilniaus vietoje pastatytų ją.  Moksleiviai projektinės veiklos metu lavino kūrybinę, kultūrinę, pažinimo, komunikavimo, kūrybiškumo, pilietiškumo,  socialinę, emocinę ir sveikos gyvensenos bei  skaitmeninę  kompetencijas. Tiek mokiniams , tiek mokytojoms buvo smagu  bendradarbiauti kitoje erdvėje. 

Mokinių atsiliepimai apie pamoką:
"Man labai patiko J. Zikaro  skulptūra ,, Moderniška madona“. Žiūrėdami į ją mes galime pamatyti, kaip keičiasi žmonių požiūris į meną, kaip keičiasi visuomenės vertybės. Pamoka buvo labai įdomi ir naudinga , aš sužinojau daug dalykų, kurie padėjo geriau suprasti autorius ir jų  idėjas. Aš sukūriau skulptūrą ,, Pagalbos ranka“. Norėjau pavaizduoti žaizdotą ranką , kuri simbolizuoja gydytojų ir savanorių pagalbą sunkiai sergantiems ir kenčiantiems žmonėms. Šią skulptūrą pastatyčiau prie Vilniaus  ligoninių ar poliklinikų.“ (Marfa I.)

"Didelį įspūdį man paliko atmosfera. Muziejus labai modernus. Kūrybinių dirbtuvių metu sukūriau skulptūrą , simbolizuojančią meilę. Tikrai norėčiau dar kartą apsilankyti šioje galerijoje ir susipažinti  su dailės darbais. Norėčiau, kad tokios pamokos vyktų dažniau.“ ( Daša G.)  

"Pamoka už mokyklos ribų buvo labai naudinga. Aš praplėčiau savo akiratį, sužinojau daug naujo, ko nesužinočiau mokykloje. Buvo įdomu, nes buvau naujoje erdvėje, dėstė naujas  žmogus.  Man patiko P. Rimšos skulptūra ,, Artojas“, kur su meile parodytas paprasto žmogaus vargas. Man labiau patinka realistinės skulptūros, o modernios nelabai“ (Taisija J.) 
   
"Man patiko muziejaus dizainas, menininkų darbai, modernios ir įdomios idėjos. Labai patiko menininko A. Railos Vilniaus  energijos žemėlapis ,, Žemės galia“. Patiko, kad leido pabandyti sukurti savo skulptūrą. Aš padariau vilką su karūna, nes pamaniau, kad jis geriausiai atspindi mūsų miestą ir jo istoriją.“ (Viktorija A.)

"Man labai patiko, kad leido iš iškarpų padaryti skulptūrą ir pačiam nuspręsti, kur Vilniuje ją būtų galima pastatyti. Tokio kūrybingo darbo aš dar niekada nedariau. Aš sukūriau skulptūrą, kurioje žmonės galėtų atskleisti savo mintis‘‘ . Tiksiuosi, kad mes dar sugrįšime į šią galeriją.“(Nikita L.)

"Muziejus labai gražus. Man patiko minimalistiniai darbai, kurių nerodė edukatorė, bet aš vis tiek juos pats apžiūrėjau. Sužinojau daug apie lietuvių menininkus, išmokau naujų lietuviškų žodžių. Dabar žinau, kaip lengva padaryti skulptūrą iš popieriaus. Sukūriau skulptūrą ,, Paukštis“ , simbolizuojančią laisvę, bet vienas bendraklasis ją sugriovė .“ (Ignatas P.)

"Man patiko ir paveikslai, ir skulptūros. Smagu buvo pabūti su savo draugais ir mokytojais. Dar labai patiko, kad išėjome iš mokyklos.“ (Jaromir T.)       


 

Atnaujinta: 2024-04-19
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Pamokų laikas
Pertrauka
  • 1. 08.00 – 08.45
  • 2. 08.55 – 09.40
  • 3. 09.50 – 10.35
  • 4. 10:55 – 11.40
  • 5. 12.00 – 12.45
  • 6. 13:00 – 13.45
  • 7. 13.55 – 14.40
  • 8. 14.45 – 15.30
Vėliavėlė