Antrasis projekto susitikimas įvyko 2022 m. gegužės 1-7 dienomis Thesolonikuose, Graikijoje. Susitikime dalyvavo 5 ,,Santaros“ gimnazijos mokiniai (A.Borzykina, J.Lazarenko, D.Semenaitė, A.Davidson, L.Dubianskij) ir 2 mokytojai (J.Jermolenko, I.Rovda).
https://sites.google.com/view/sustainabledevelopmenterasmus/meetings/tourism-g-e-l-filyrou
Susitikimo tema – Darnus turizmas.
Visų penkių šalių moksleiviai pristatė žymiausias savo šalių turistines vietas, daugiausia dėmesio skirdami ekologiniam turizmui. Taip pat visi pristatė savo šalies dainą.
Šią savaitę tiek mokytojai, tiek mokiniai dalyvavo įvairiose veiklose, kurios buvo skirtos informuoti apie alternatyvias turizmo rūšis, taip pat apie poreikį tapti tvaresniais turistais. Į programą taip pat buvo įtrauktos ekskursijos ir apsilankymai įvairiuose miestuose.
Visi projekto dalyviai dalyvavo seminare apie tvarų ir alternatyvų turizmą. Jis vyko pirmą dieną siekiant sudominti tema apie – tvarumą turizmo srityje. Mokinių buvo paprašyta užpildyti anketą, kad sužinotų, ką jie jau žino šia tema, ir apmąstytų savo, kaip turistų, įpročius.
Po šios įvadinės veiklos moksleiviai dalyvavo interaktyvioje pamokoje, kurios metu, susiskirstę į grupes ir naudodamiesi planšetiniu kompiuteriu bei Nearpod platforma, turėjo atlikti daugybę užduočių, tokių kaip apklausa, užpildyti tuščias vietas, suderinti, pasirinkti tinkamą variantą, paskelbti savo nuomonę, sukurti šūkį ir pan. Pamokos metu mokiniai mąstė apie neigiamą masinio turizmo poveikį planetai, nagrinėjo alternatyvaus turizmo rūšis, kurios laikomos prisidedančiomis prie tvarumo ir diskutavo apie būdus, kuriais turizmas gali tapti tvaresnis.
Kitas seminaras - „Salonikai – tvarus miestas“ – vyko Salonikų centre, Kordelio ir Vertiško aplinkos švietimo centre. Kordelio ir Vertiško aplinkosauginio švietimo centras yra Švietimo ministerijos įsteigtas švietimo centras, skirtas aplinkos ir tvarumo ugdymui skatinti. Mokiniai, suskirstyti į grupes, turėjo stebėti ir apmąstyti įvairias su miesto centru susijusias tvarumo problemas, kaip matyti iš užduočių lapų, kuriuos buvo paprašyta užpildyti. Galiausiai mokiniai buvo paprašyti tapti „žurnalistais“ ir parašyti pastraipą.
Gegužės 4 d. vyko pristatymai Halkidikyje ir Epanomyje. Mokiniai buvo vežami į tradicinį Halkidikės Arnaia kaimą, kur buvo supažindinti su vietiniais šalies produktais ir jų gamybos procesu praeityje ir dabar. Vėliau jie turėjo galimybę susipažinti su įspūdinga Metropoliteno Šv. Stepono šventyklos istorija, kuri taip pat yra istorinės ir archeologinės reikšmės vieta, nes ji pastatyta virš svarbių senienų, kurių didžioji dalis matoma per skaidrias plokštes. Be to, projekto dalyviai nuvyko į Stagirą, Aristotelio tėvynę, kur eksperimentavo su originaliais interaktyviais instrumentais, esančiais Aristotelio parke – unikaliame Halkidikės pramogų parke.
Atnaujinta: 2024-10-21