PROJEKTAS  „Dideli maži ekranai“

  • Paskelbė : Natalija Solden
  • Paskelbta: 2024-02-13
  • Kategorija: Aktualijos

„Dideli maži ekranai“ – tai nuo 2016 m. vykdomas medijų raštingumo projektas Lietuvos mokykloms, esančioms regionuose, pasižyminčiuose tautine įvairove. Projektas yra Britų tarybos kultūrinių ryšių programos „People to People“, vykdomos visose trijose Baltijos šalyse, dalis.

Mūsų gimnazija šiame projekte dalyvauja jau ne pirmą kartą. Šiais mokslo metais projekte dalyvavo 10 c ir 11 b klasių mokiniai kartus su mokytojais T. Bruskina, S. Juknevičiene ir J.Riachovа. 

Jau pats projekto pavadinimas daug ką pasako – visas mūsų gyvenimas dabar susijęs su ekranais. O kas yra medijų ir informacinis raštingumas? Norėdami geriau suprasti medijas ir mus pasiekiančią informaciją, turime ugdyti medijų ir informacinio raštingumo kompetencijas – kaip rasti, atsirinkti ir kritiškai vertinti informaciją bei medijų turinį, suprasti medijų tikslus, kurie  gali būti patys įvairiausi – įtikinti, parduoti, įteigti tam tikrą požiūrį . Be to, reikia  žinoti medijų veikimo principus ir gebėti jas naudoti saviraiškai, ugdyti įgūdžius, reikalingus kurti medijų turiniui, išmokti atpažinti netikras naujienas ir melagingą informaciją.
 

Dvi dienas trukusiame seminare dalyvavę  mokytojai  ir mokiniai džiaugėsi pamokomis bei paskaitomis. Ypatingo susidomėjimo susilaukė  trijų dienų seminarai su profesionaliais režisieriais Živile Mičiulyte ir Jurate Samulionyte. Mokymai vyko medijų edukacijos ir tyrimų centrо „Meno avilys“ patalpose. Per tris dienas mokiniai ne tik mokėsi dokumentinių ir vaidybinių filmų kūrimo paslapčių, bet ir sukūrė savo produktą - filmų premjera įvyko trečią dieną.


Kotryna Kraynaitė, projekto organizatorė, pasakė: ,,Galiu tik apibendrinti, kad mokiniai puikiai dirbo savarankiškai, kai kurie galvojo ir rašė scenarijų, filmavo video medžiagą ir po dirbtuvių, laisvu laiku. Manau, kad atvyko labai kūrybiška ir draugiška mokinių grupė , jautėsi, kad jų tarpusavio santykis labai geras ir gražus.''

Projektas tęsiasi!

Mokinių atsiliepimai leidžia suprasti jų emocijas ir nuomonę:
-  Labai patiko komandinis darbas. Visų nuomonė buvo išklausyta, visi dalyvavo. Manau, tai labai svarbus aspketas. (KG, 11b)
- Mes daug sužinojome ne tik apie filmo kūrimą bei įvairių kadrų reikšmę, bet ir sužinojome apie dokumentinio ir vaidybinio filmų skirtumus, tikrą, “nenuobodžią” dokumentinio filmo prasmę. Išėjome iš užsiėmimo pilni emocijų ir  įvairiausių minčių apie jau mūsų filmo kūrimą. (DJ, 11b)
- Filmuodami  supratome, kad filmo kūrimo procesas iš tikrųjų yra daug sunkesnis negu atrodo ir reikalauja laiko ir pastangų. Be to, šiandien teko susitaikyti su tuo, kad ne visada sugalvoti planai išsipildo ir reikia mokėti išsisukti, rasti išeitį iš susidariusios situacijos. (J.V, M.I, O.S , 11b)
-  Buvo labai smagu, be to, sužinojau, kaip elgtis su filmavimo aparatūra. Buvo šaltoka filmuoti, bet viskas patiko. (MG, 11b)
- I'm delighted with this project. I learned a lot about cinema, learned to work in a group with strangers, tried to make my own films and had a very good time. (GC, 10c)
-The most interesting part of that day was script creation...It was a surprise for me that we got really professional equipment....I learnt that it is a really difficult process, because it took about three or maybe more hours to edit 3 minutes of videos...(AZ, 10c)
-...they used some English words (speaking about the cinema) so I learned words like "rendering", "fading", "cuts", "close up"....(EC, 10c)
- The working day started with training in the use of video equipment. I learned how to properly connect a microphone to camera, and a camera to a tripod....I am thankful to the school and the organizers for such a great opportunity to participate in this project. ... incredible three days....(OB, 10c)
..
 

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos